Training strategisch reputatiemanagement en succesvol stakeholderbeleid
Strategisch reputatiemanagement & succesvol stakeholderbeleid
3-DAAGSE TRAINING REPUTATIEMANAGEMENT IN DE PRAKTIJK
VOOR BESTUURDERS EN SENIOR MANAGERS
Krijg inzicht in de huidige positionering van uw organisatie vanuit stakeholderperspectief en leer hoe u een succesvol stakeholderbeleid op zet, gericht op de gewenste reputatie.
>> Aanmelden leergang 1: woe 17 en don 18 mei + woe 28 juni 2017
>> Aanmelden leergang 2: woe 27 en don 28 september + woe 1 november 2017
Het belang van een goede reputatie
Het belang van strategisch reputatiemanagement is groter dan ooit. Zonder een betrouwbare positie onder uw stakeholders komt u niet ver. Als u niet weet welke positie uw organisatie inneemt ten opzichte van de omgeving, verliest u uw bestaansrecht. Toch hebben veel organisaties geen helder inzicht in hun huidige stakeholderwaarde en reputatie.
Reputatiemanagement als strategische pijler voor stakeholderbeleid
Vrijwel alle organisaties begeven zich in een transitiefase. Waar vroeger nog gezegd werd dat reputatie nooit belangrijker kon zijn dan de financiële kant van een organisatie, zegt nu niemand dit meer. In de nieuwe economie gaat relatie voor transactie. Vertrouwen en geloofwaardigheid is de meest waardevolle kracht voor groei en continuïteit en daarmee de belangrijkste strategisch pijler binnen de organisatie.
Tijdens deze training:
● Krijgt u inzicht in de huidige positionering/reputatie van uw organisatie.
● Leert u hoe u een succesvol stakeholderbeleid opzet gericht op de gewenste positie/reputatie.
● Leert u hoe uw stakeholders bij uw organisatie betrekt en enthousiasmeert.
● Leert u hoe u uw eigen competenties en vaardigheden vertaalt naar effectief stakeholderbeleid en het (nieuw)besturen.
In vertrouwelijke setting leren van en met elkaar
Iedere leergang bestaat uit drie dagdelen. De eerste twee dagdelen zijn aaneengesloten. De derde dag is een terugkomdag. U leert alle relevante inzichten en theorieën die relevant zijn voor uw eigen succesvolle reputatie- en stakeholderbeleid. In een vertrouwelijke peer-to-peer setting deelt u met gelijkgestemden ervaringen en gaat u de diepte in aan de hand van valkuilen en best practices.
Praktische informatie & direct aanmelden
Locatie: Landgoed de Horst Driebergen-Zeist
Aantal deelnemers: max. 10 deelnemers
Prijs: [expand title=”€ 2.945,– “] (excl. BTW). Dit bedrag is inclusief een persoonlijke intake, een NieuwBestuur deskundigheidsmeting Governance inclusief persoonlijk profiel met 0-meting (voor de training) en 1-meting (na de training), verblijfkosten, alle onderliggende studiematerialen, professionele begeleiding van senior trainers, tussentijdse moderator praktijkopdracht, nazorg, secretariaat en toegang tot het netwerk van NieuwBestuur.* Overnachting op Landgoed de Horst is mogelijk voor een meerprijs van 150,- euro (excl. BTW).[/expand]
>> Aanmelden leergang 1: woe 17 en don 18 mei + woe 28 juni 2017
>> Aanmelden leergang 2: woe 27 en don 28 september + woe 1 november 2017
Referenties van vorige deelnemers
De beweging van het Nieuwe Besturen, daar geloof ik heilig in. Van de training heb ik heel veel geleerd. Uiteindelijk draait het om wat effectief is en wat niet.
NieuwBestuur geeft daar helder inzicht in, als een puzzel die in elkaar past.”
Corine Sluiter, Rekenkamer Commissie Gemeente Tiel
Binnen het grote aanbod van opleidingen, sprong de training van NieuwBestuur er positief uit. Het profiel van de Nieuwe Bestuurder past mij. De coaches geven waardevolle feedback op hoog niveau. Ik raad iedereen aan om dit traject te volgen, want het is een investering in jezelf en je omgeving.”
Jeroen van Leeuwesteijn, algemeen directeur/gemeentesecretaris Gemeente Heereveen
De Nieuwe Bestuurstafel is een intensief onderzoek naar je rol en functioneren van jezelf als bestuurder in een snel veranderende samenleving.”
Michiel Buchel, directeur Science center NEMO
Hartstikke goede training, mooie samensmelting van theorie en de mens. Eén van de meest waardevolle trainingen die ik de afgelopen jaren heb gevolgd.”
Ryan Palmen, burgemeester Hilvarenbeek
De openheid van NieuwBestuur is erg fijn. De behandelde stof kan ik meteen vertalen naar de praktijk, en zo mijn bijdrage leveren. Tijdens het werkoverleg ben ik voor mijzelf steeds eigen tafels gaan maken om de meeting zo effectief mogelijk te kunnen laten verlopen. Dit werkt echt! ”
Lidy van der Schaft, Directeur wonen en onderhoud Woonstichting De Key
Een bestuurder moet zijn geloofwaardigheid opbouwen. Bestuurders worden steeds persoonlijker aangesproken. De buitenwereld neemt hen makkelijker de maat dan vroeger. Daar past de verouderde bestuursstijl van ‘zenden’ niet meer bij, dan moet je als bestuurder ook open staan om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen.”
Bernt Schneiders, voormalig burgemeester van Haarlem en voorzitter van het Genootschap van Burgemeesters