Toen ik tien jaar geleden startte met mijn bureau in reputatieonderzoek (BHRM), reageerden veel mensen met de opmerking “reputatie zal nooit belangrijker worden dan de financiële kant van een organisatie”. Dat zegt nu niemand meer.
Panama Papers Door de toegenomen transparantie ontvouwen zich steeds vaker grote reputatiedossiers. Met grote gevolgen. De recent gepubliceerde Panama Papers geven wereldwijd inzicht in (legale) belastingontwijking. De IJslandse premier geldt als het eerste persoonlijke slachtoffer van de Panama Papers. Hij moest door reputatieschade het veld ruimen.
Maar ook organisaties zoals Apple, Starbucks en Nederlandse ondernemingen worden publiekelijk aangesproken op hun belastingmoraal. De reputatieschade is aanzienlijk voor deze bedrijven (en bestuurders) die inmiddels met naam en toenaam online te vinden zijn.
Change, before you have to! De maatschappij is razendsnel aan het veranderen. Alles wordt vroeg of laat transparant. Het is als bestuurder niet meer de vraag óf je mee verandert, maar hoe snel je dat kan. Succesvol besturen betekent het vermogen hebben om je aan te passen en verbinding te houden met de maatschappij.
Dit leerden wij van de inspirerende voorbeelden die we tijdens het 5de Nationale Reputatie Congres hebben gezien. Lees hier het verslag met waardevolle inzichten in reputatiemanagement op topniveau.
Bekwaam uzelf in bestuurlijke omgevingsbewustzijn Speciaal voor managers en bestuurders die zich willen bekwamen in strategisch reputatiemanagement start NieuwBestuur in september 2016 met een nieuwe leergang van de 3-daagse training de Nieuwe Bestuurstafel Executive. Klik hier voor meer informatie.
Wacht niet te lang en bekwaam uzelf in het Nieuwe Besturen,
want vandaag geldt meer dan ooit tevoren:
“What ever you think you are, you are what people think you are….”
Havenbedrijf Amsterdam haalt belangrijke signalen van buiten naar binnen met reputatieonderzoek
”Ik houd van verandering. De Amsterdamse haven bestaat echter al 750 jaar en in zo’n traditioneel bedrijf kan je niet in één keer het roer radicaal omgooien. Dat kan alleen in gezamenlijkheid met je stakeholders” Dertje Meijer, CEO Havenbedrijf Amsterdam, tijdens het 5de Reputatie Congres
Lees hier waarom Havenbedrijf Amsterdam kiest voor reputatieonderzoek
NieuwBestuur Team uitgebreid met Egon
“De 21ste eeuw stelt nieuwe eisen aan bestuurders. Er is behoefte aan transparantie, verantwoording, verbinding maken en dat vraagt nieuwe vaardigheden.
Wij nodigen u van harte uit om in een vertrouwde setting te oefenen met deze nieuwe vaardigheden. Egon Hus, trainer NieuwBestuur Bekijk hier ons actuele trainingsaanbod
NieuwBestuur bereikt topbestuurders! Platform NieuwBestuur bestaat dit jaar 5 jaar! Met opleidingen, events en congressen hebben we inmiddels vele bestuurders bereikt met het gedachtegoed van het Nieuwe Besturen. Klik hieronder en ontdek wie dat zijn…!”NieuwBestuur is een ijzersterk concept, ik geniet er altijd weer van.” Marisja Verweij over het 5e Nationale Reputatie Congres
NieuwBestuur bestaat 5 jaar!
Bekijk in 3 minuten deze impressie van onze activiteiten.
NieuwBestuur in de media
Als je genoemd wordt in de Panama Papers, verschuil je niet!
Lees hier de 5 tips voor een CEO met reputatieschade (publicatie in Management Team, april 2016)
Waarom zijn bestuurders steeds vaker de dupe van reputatieschade?
Luister hier naar het BNR radiofragment (3 minuten) van 2 mei 2016 over de reputatieschade rond de aanstelling van de nieuwe topman van Air France/ KLM: “De bestuurlijke elite wordt steeds minder vertrouwd”.
Benieuwd naar het actuele trainingsaanbod van NieuwBestuur? klik hier
https://nieuwbestuur.nl/wp-content/uploads/2020/06/logo-nieuwbestuur-v3.png00Mildredhttps://nieuwbestuur.nl/wp-content/uploads/2020/06/logo-nieuwbestuur-v3.pngMildred2016-05-13 10:14:292020-06-18 15:00:03Nieuwsbrief mei 2016: Change, before you have to!